jag kan inte säga annat än att jag tycker att det är ett misslyckande.
loggans typsnitt är rörigt och fult, om man inte koncentrerar sig kan man lika gärna läsa det Staclium som Stadium.
det som för mig var ett guldkorn, en då modern och banbrytande sportbutik har med åren fallit samman.
det är med hjälp av Forsman & Bodenfors eller sin egna inhousebyrå (osäker där) Stadium tagit fram det "nya konceptet".
Och det känns gammalt, inte tillräckligt modigt.
det är med hjälp av Forsman & Bodenfors eller sin egna inhousebyrå (osäker där) Stadium tagit fram det "nya konceptet".
Och det känns gammalt, inte tillräckligt modigt.
känns som de satsade mot den coola, ruffa skatevärlden men föll som en fura tillbaka ner i samma träsk som innan: den kletiga svenska mellanmjölksröran.
filmen är gullig med ett guldskimrande ljus. men förutom en ny vinkling av vardagen ser den precis ut som allt deras tidigare arbete. de nådde inte fram, de vågade inte dra idéerna hela vägen ut och tyvärr lyckas de nu bara förmedla en känsla av Västerås och köpcentrum.
jag hoppas att de lyfter sig och ger tillbaka svenska sportintresserade barnfamiljer den toppenkänsla Stadium gav mig som sporttokigt barn.
3 kommentarer:
Applåder. Kan ingen annat än nynna med.
Tycker visserligen att det som varit svagt blivit ännu klenare.
Marknaden är vidöppen för en spelare med spets.
"Inget" skulle det naturligtvis vara och inget annat.
SDL ligger bakom loggan. Inte den starkast lysande stjärnan de fött..
Skicka en kommentar