2009-03-30

Desiré: Arbetsprover


Nu ska jag dela med mig av mitt liv. En liten bit som ändå är ganska stor.
Jag håller som bekant på med arbetsprover för att börja studera reklam på riktigt. Så att jag kan jobba, på riktigt.
Det är en intressant process där det med arbetsprover: man vill visa allt man kan, man tänker ”jag ska lämna in de bästa proverna de någonsin sett”. Men att kreera ”de bästa proverna” är helt omöjligt eftersom reklam inte har några regler. Reklam är en bedömningsgren. Dessutom blir man ganska hämmad i tankarna om man tänker på det viset.

Jag har alltså lagt den ambitionen åt sidan och tänker helt enkelt göra något som jag tror kan vara bra för kunden jag ska göra kampanjer/utomhusannonser/printannsonser o.s.v. för. Jag gör det jag tror på och hoppas på det bästa. För det är väl jag och mina tankar som så småningom ska in på skolan, right?

Nu blir inte processen skitlätt bara för att jag kommit till någon form av insikt. Nej då. Vissa dagar tycker jag visserligen att jag är riktigt bra och kommit på fantastiska idéer. För att nästa dag explodera av frustration när ingenting blir bra. Men så är det. Oavsett om jag har en dag när jag suger eller en dag då jag är grym så är det fantastiskt att hålla på med arbetsprover.
Jävligt kul!

Inga kommentarer: