2009-03-06

Desiré: Bloggy smartfulspelar


Som jag sa igår: dags att börja Twittra. Alla andra gör det. Och jag gillar tanken.
Så nu var det äntligen dags.
Jag kom hem ikväll. För ungefär tjugo minuter sedan. Lite, lite onykter efter eftermiddagens AW. Har en timma på mig innan jag ska iväg på vinkväll.
Sätter mig och knappar in twitter.se.
En annan sida lyser oväntat upp min skärm och jag blir livrädd: "nu har min Mac gjort det omöjliga och fått virus, fan! det som inte kunde hända".
Men ganska fort ser jag att det är Bloggy (eller snarare Bloggys fans) som har kapat sidan.
De vill ha fram budskapet att Bloggy är minst lika bra som Twitter och dessutom svenskt.
Jaja.
Detta fungerar i alla fall inte på mig som blir irriterad för att jag inte kommer in på min aktivt valda sida. Vill jag ha Twitter så ska ingen hindra mig.
Vissa kanske faller för dessa fulknep.
Men för mig behöver fulknep ha mer charm. Detta lilla budskap från Bloggys fans är bara ett taskigt försök att ta andelar de inte är värda.
Jag tror många likt mig blir irriterade.
Man vill göra ett aktivt och medvetet val.
Inte bli påhoppad.
Jag ignorerade alltså denna våldtäckt och tänker aldrig blir medlem i Bloggy. Någonsin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt. Kampanjer som inte vilar på sina egna produkters styrkor utan kapar eller försöker göra ned andra aktörer förtjänar ingens respekt.