2009-03-04

Desiré: Jag blev så innerligt glad..

..när det häromdagen damp ned en oväntad present i brevinkastet på jobbet. En känd konstnär som varit del i en kampanj vi gjort och som jag och några av mina kollegor haft kontakt med hade skickat en bok. Dels som tack för bra samarbete. Men också för att jag för några veckor sedan uppvaktade honom med blommor och choklad på födelsedagen.
Oväntad present. Testa att säga det en gång. Visst känns det ganska bra i munnnen?
Mina snälla kollegor lät mig få boken i fråga.
Den oväntade presenten.
Den är fylld med härliga ramsor som gör mig glad.
Och fina bilder som gör mig lugn.
Den oväntade presenten står nu uppställd på mitt skrivbord.
Jag tycker att vi alla ska ge varandra fler oväntade presenter. Särskilt i jobbsammanhang.

Den oväntade presenten jag fick heter "Vinter-Haga en vintersaga" och är skriven av Lennart Hellsing. Med målningar av Peter Dahl.

Inga kommentarer: