2009-02-24

Desiré: Telenor får mig att kasta telefonen åt fanders


Här på byrån har vi Telenor som telefonoperatör; alla har varsitt abonnemang med tillhörande fastnummer.
Jag har från grunden en ganska bra inställning till Telenor när det gäller företagsavtal: ganska billigt, bra service i butikerna och fungerande system.
Deras kommunikation är väl också ganska nice. Inte fantastisk. Men trevlig. Reklamen fastnar inte på näthinnan och läggs inte i inspirationsmappen men gör att jag får en bra inställning. Telenor känns tryggt.

Tillbaka till byrån:
Det blev igår aktuellt att göra en yttepytteliten ändring kring våra abonnemang. En ändring som på pappret ska vara löjligt enkel att genomföra.
Jag ringer upp Telenors Support (och kom nu ihåg ordet SUPPORT – service, stöd, hjälp…) där de berättar att jag kan göra allt själv genom att logga in med användarnamn på hemsidan. Ok, säger jag. Det visar sig senare att detta inte går att göra på Mac (eehh). Jag ringer upp igen. Denna gång kan de inte hjälpa mig eftersom mitt namn inte står på kontot och ber om att få prata med min chef. Det får dom så gärna.
Han har ett långt samtal med supporten och efter mycket om och men ändrar dom det lilla vi bad om kring abonnemanget.
Trodde vi ja.
När vi testar fungerar det inte.
Jag ringer upp igen och berättar att det ”fixade” inte funkar.
Jag möts av:
” eh eh eh..låt se…ja, nej nu förstår jag inte..ehhehh.”
Efter en miljon ”ehhhn” så ska felet återigen vara fixat.
Men nej då.
Det fungerar fortfarande inte.
Jag ringer upp igen. Denna gång arg som ett bi.
Jag möts av ännu flera ”ehhh”n och en kille som låter mig veta att ”han inte vet vad han ska göra”.
Jag kopplas, kopplas igen och efter en stund ska felet för tredje gången vara åtgärdat.
Jag lägger på.
Det fungerar fortfarande inte.
Idag (ett dygn senare) ringer jag upp igen och får prata med en tekniker. Han suckar och berättar för mig att den lilla detalj som de andra tre har missat är att ”logga in och ut igen för att aktivera tjänsten”.
Slutsats:
I telenors Support kan de svara i telefon. That´s it.
Jag avlider.

Någon som haft liknande upplevelser?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Telenor är bäst!

Anonym sa...

telenor suger kuk.

skaffa tele2! comviq för telefoni!