2009-01-07

Desiré: Ska det verkligen vara så enkelt?

Macfrälst som jag är blir jag imponerad av det mesta Apple spottar ur sig. Varje ny pryl och dator väcker habegär och det är i stort sett alltid frågan om snyggt designade produkter som är smartare än det mesta och lätta att använda även för den mest infantila varelsen.

Men nya ”revolutionerande” Macbook wheel får mig faktiskt att se svart. Ok, Apple står för enkelhet och är det något som är enkelt är det såklart en enda knapp. Jag är med på resonemanget. Men är det verkligen så simpelt och användarvänligt som det verkar? Är det inte fantastiskt lätt att tappa bort sig i alla dessa steg som måste finnas? Det är ju inte direkt en enkel Ipod vi talar om här. Därtill, för en sådan som mig som skriver massor och massor, hur ska en touchscreen kunna ersätta tangentbordet? Det fantastiska ljudet av klapprande fingrar mot slitna knappar. Det finns ju inget bättre. Den nya Macbooken skriver istället när jag klickar och vill dessutom avsluta mina påbörjade meningar. Det här är långt ifrån en ny uppfinning av hjulet. Sorry alla tekniknördar därute men det blir tummen ned från min sida.

Titta på inslaget och bedöm sedan. Är Macbook wheel åtråvärd?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr rör det sig om ett subtilt skämt. Jag tycker det är sådär roligt.

fake it til you make it sa...

Ha ha och jag föll direkt i fällan. Trots allt glad att det var ett skämt.

Anonym sa...

hehehe.."han spenderade 45 minuter med att skriva ett mail till en vän" Men vad välgjort det var!

lord Fredruk sa...

Ett skämt var faktiskt det första jag tänkte. Men så tycker jag ju att alla amerikanska nyhetsankare ser ut som skämt.