2009-01-12

Frida: torka på reklamfronten

jag satt i morse på bussen som vanligt och lyssnade på radio. jag har tagit för vana att göra det på morgnarna. man behöver inte tänka så mycket och jag själv imponeras av Adam Alsing i mixmegapols "vinn adams pengar". men det har varit juluppehåll och jag har inte lyssnat på radion på ett tag. när jag idag satt på bussen slog det mig att reklamen som sändes även sändes
innan jul och dessutom ett ganska så lång tag innan jul. nu är det klart att jag förstår att man köper en längre period men finns det ingen maxgräns för vad äppelkäcka damer från vattenpumpsföretag, städbolag och snickerifirmor får sända?

värst är nog McDonalds! den trötta stöddiga killen som ber om en ekologisk kaffe. honom är jag beredd att byta kanal för.

detta fick mig osökt att tänka på all den riktigt risiga reklamen som går på TV nu i dessa dagar. elgigantens mellandagsrea hade ett bästföredatum innan den ens sågs på TV första gången men de envisas med att dra den i skolbänken (för dåliga exempel) i 5 år till. jag har till och med börjat stänga av ljudet under reklampauserna.

nej, just nu råder det reklamtorka, kanske ideérna inte kommit tillbaka från julledigheten ännu.

Inga kommentarer: