2009-01-09

Desiré: spela bort proppen i kroppen


Det här med kreativitet och idéer är en knasig historia. Ibland sprudlar man av skaparkraft och idéerna flyger likt höga flugor ur kroppen. Men det händer också att det står helt still.
Då ska man leka tycker jag. När jag leker kopplar jag bort mina medvetna tankar från problemet som ska lösas och fokuserar på något helt annat. Det brukar hjälpa mot idétorka.
På mitt jobb har vi köpt in ett hockeyspel. Det är himla skoj och hjälper faktiskt mot det mesta. Till och med huvudvärk.
Jag funderar nu på framtida inköp:
Lite sällskapsspel.
En fotboll.
Några hopprep.
TV-spel.
Knasiga böcker.
Dockor (ja varför inte).
Lego och andra byggsatser.
Biljardbord.
Darttavla.
Kanske så småningom ett bollhav, jag har alltid velat ha ett djupt bollhav!

Ett kontor som verkligen tror på lek är Google i Zurich. Kolla in den här filmen, bege er sedan till närmsta leksaksaffär och handla roliga saker till jobbet!



Tillhör du en av dem som har svårt att släppa loss och leka. Testa med ett par glas vin först.
Trevlig helg.

Inga kommentarer: