2008-11-17

Desiré: Citat att inspireras av

Tiden räcker inte alltid till att läsa så mycket eller så länge jag skulle vilja. Det är himla trist faktiskt. Men då har jag min kära citatbok som jag kan slå upp. Om så bara för en minut, och genast har abstinensen lagt sig för en stund och jag känner mig tillfredställd. Det är nämligen himla bra citat i denna bibel.
Idag bjuder jag på några godbitar.

Det är i mellanrummet mellan tankarna som man växer. Alla de stora skapelser och uppfinningar vi känner till, de kommer aldrig från logiskt tänkande. De stora, kreativa genombrotten sker i kontakt med ett vidgat medvetande.

Sann kreativitet är att skärskåda något som alla känner till och se det som ingen annan ser. Det är att använda sina egna erfarenheter och våga göra något personligt av det allmängiltiga.

Människan lever inte där hennes skor står utan där hennes drömmar finns.

I morgon bjuder jag på det tredje avsnittet av byråfolk.

Inga kommentarer: