2008-11-05

Desiré: Strumpa i skrevet med Bring

Nu tar jag upp kommunikationsfenomenet (för det är det fan snart) Bring igen.
De har storsatsat hela hösten. Ingen har väl missat det. Ganska ok reklamfilmer och tråkiga men informativa annonser har synts här och var. På gatorna kryllar det av knallgröna Bringbilar och kring port efter port dyker buden upp. Ofta vilsna. Men ändå. Bring har lyckats positionera sig, det kan man inte säga annat.
De kommunikationsansvariga på företaget verkar ha tänkt rätt i att personalen måste stämma överens med kampanjen. Varenda liten nisse är viktig. Kläderna likaså. Håll ihop budskapet.

Till byrån där jag jobbar levereras dagligen många bud. Ibland av Ryska Posten och andra, men allt oftare av Bring.
Och varenda gång jag öppnar blir jag lika generad. Buden från ovan nämnda företag har nämligen blivit tilldelade kläder som inte bara är knallgröna, grå och ivrigt loggade. De är också så tighta att man ser varenda liten valk…och alla detaljer i de nedre partierna (det är oftast män som budar åt Bring).
Jag kan inte sluta titta. Jag tappar breven och beter mig klumpigt.
Jag tänker: är detta en del i marknadsföringen? Ska jag bli alldeles till mig när jag tänker på Bring, är det så?
Det blir jag naturligtvis inte. Bara drumlig och generad.
För den som ska söka jobb hos Bring, glöm för fan inte sockan!
För vi ser…oh ja vi ser.


Inga kommentarer: