2008-12-10

Desiré: åldrad gubbe på peng eller VISA


Vem var det som bestämde att Carl von Linné skulle pryda hundralapparna? Ok, killen var smart och allt men vilka är egentligen kriterierna för att få leka i var mans plånbok? Och varför får Gustav Vasa fortfarande pryda 1000-lappen? Både han och Linné har ju vart döda i evigheter.

Varför kan man inte byta till ett mer aktuellt motiv
som kungen eller Fredrik Reinfeldt? Eller en personlig idol. Vad trevligt om alla under sin livstid kunde få ett visst antal sedlar att designa själva. Jag kanske skulle sätta min mamma på mina 100-lappar, Thomas Ledin på 1000-lapparna och min lillebror på 50-öringarna.
Nej, tacka vet jag VISA-kortet. Det kan man åtminstone designa själv. Man har inte ett särskilt stort antal att formge men möjligheten finns.
Mitt är just nu trist och klassiskt men kanske kommer Thomas Ledin att få vara en del av min shopping i framtiden.

Med VISA kan du helt enkelt göra din egen Gustav Vasa.

2 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Kanske Mona Sahlin och en Toblerone på hundralapparna?

fake it til you make it sa...

varför inte. Smaken är som baken ;)