2008-12-01

Frida: Aladdin - en självklar del av julen

okej, vi har också alltid en Aladdinask på soffbordet till jul. men inte i år om jag får bestämma.
jag är så förbannat trött på denna reklam som har funnits snart lika länge som vi gått på två ben. att de inte fattar att vi kommer ihåg hur fruktansvärt dålig den är, varje år.

jag har förstått att de vill uppbringa en känsla av
tradition, och all heder till produkten men fy skäms på Ogilvy(?) eller kanske kunden som inte beställt någon ny.

så här lyder deras reklamidé:
"Aladdin står för omtanke och gemenskap och är en produkt som är given på de flesta svenskars julbord- Aladdin är hela svenska folkets pralinask. Den kommunikation som görs runt Aladdin förmedlar just känslan av värme och gemenskap och samvaro med familj och/eller vänner..."

jag hoppas ni förstår vilken film jag menar. det är den när alla sitter som ljus i vardagsrummet tills ett inferno av kaos utbryter då mamman i familjen tar den sista chokladbiten från de övre lagret och alla kastar sig på denna arma tant för att få ta sina favoriter från de undre lagret.

nej, nu vill vi ha nytt Marabou.


Inga kommentarer: