2008-12-05

Frida: en list på VISA-kortet.

idag gick jag in på en nystartad butik på östgötagatan/kocksgatan som heter Material. jag behövde en list som jag kunde använda som stödbit till mitt garderobsbygge jag håller på med.

där stod jag och försökte förklara för mannen i butiken hur jag skulle göra och på ett ungefär hur bred den behövde vara. för som erfaren hobbysnickare tar man naturligtvis inga mått, man litar på ögat, det sviker ju aldrig.

när mannen snällt hade tampats med mig och mina snickarplaner i kanske tio minuter begav vi oss mot kassan, fast beslutna om att allt var som de skulle.

den lilla lilla listen kostade 24 kr. jag hade hundra kronor i plånboken, efter utlägget ni vet. jag gömde den skamset: vinklade plånboken så denne man som otåligt hjälpt mig med mina virriga förklaringar inte skulle se att jag nu skulle vara ännu lite jobbigare och betala med kort för den futtiga listen.

skammen skiner ur ögonen på mig och jag börjar snällt förklara att jag är med i en tävling och hör hur dumt det låter. han måste ju tro att jag är knäpp eller med i ett mycket dåligt vad.
men han skiner som en sol tillbaka och säger att snittkunden som betalar med kort ligger bara strax över 24 kr och att jag gärna får betala 3 kr på kortet om jag så behagar.

så om ni behöver en list så är det okej att betala löjliga summor på VISA-kortet i butiken Material på östgötagatan.

Inga kommentarer: