2008-12-10

Desiré: När VISA gör reklam

Jag har inte brytt mig om att kolla upp hur länge VISA har funnits. Är det någon som vet det?
Hur som helst. Betal-kredit-vad-du-vill-kortet har i alla fall funnits en stund och alltså hunnit göra en del reklam. All världens befolkning hade knappast gått runt med ett VISA-kort i plånboken om det inte vore för marknadsföringen. Men har VISA gjort bra reklam?
Jag tänker inte säga min åsikt denna gången, av naturliga skäl. Men ni andra får gärna lufta friskt och mycket. Här kommer nämligen tre exempel på tidigare reklam för VISA.
Får de er att vilja skrota allt vad kontanter heter? Och särskiljer sig VISA från andra betal-kredit-vad-du-vill-kort?

Ex 1:
Här påvisar de enkelheten och hur smidigt livet flyter med VISA – ”Money Should not slow you down – Life takes faster money - Life takes VISA”


Ex 2:
Här har man tagit till det beprövade knepet kändis och e
n liten dos humor. Filmen, på äkta Bondmanér, säger ”VISA – all it takes”


Ex 3:
Ah musikalvarianten. Ung tjej som blir på bättre humör när hon kan shoppa vad hon vill ”No matter what you wanna do
in life – Life takes VISA”

Inga kommentarer: