2008-12-04

Desiré: VISA- så slipper du betala lunchen


En god vän ringer tidigt en onsdagsmorgon och vill boka lunchdejt. Trevligt. Jag möter upp honom kring 12 och vi slår oss ned på ett populärt lunchställe i stan. Det tar ganska lång tid innan vi bestämmer oss vad som ska ätas och ännu längre tid innan maten kommer in. Både hans och min tid börjar sina. När notan slutligen kommer slänger han upp halva summan i kontanter på bordet och reser sig för att gå. Jag lägger upp mitt VISA-kort på högen med pengar och väntar på att servitrisen ska komma och hämta upp betalningen. Min vän suckar. Han vill iväg och orkar inte vänta på att servitrisen både ska hämta kortet och sen komma tillbaka för att be mig att skriva på. Han slänger på ännu mer kontanter och ber mig ta mitt VISA-kort så att ”vi kan komma iväg någongång”. Det blev en billig lunchdejt.

En av många situationer där du tjänar på att ha ett VISA-kort
.

Inga kommentarer: