2008-10-27

Desiré: Genialt av MediaMarkt

Ingen har väl kunnat undgå att det öppnat två nya MediaMarktbutiker här i Stockholm. Vi storstadsbor kan alltså glädjas åt ytterligare apparatbutiker på skränigt, tyskt manér. Wunderbar!
Men nog om billiga tv-apparater.

Vad som är riktigt imponerande i sammanhanget är kampanjen som gått utomhus i Stockholm i tre veckor om inte mer.
Det började småskaligt på några ställen i stan. Skitfula affischer ploppade upp med Copyn
” Skandal billigt (särskrivet) SNART FÅR STAN YTTERLIGARE TVÅ MEDIAKÄNDISAR SOM INTE SKÄMS FÖR ATT VARA BILLIGA”.
och
”Skandal billigt SNART FLYTTAR STANS PRYLTOKIGASTE MEDIAKÄNDISAR HIT”

Ingen avsändare. Jag reagerade på att annonserna var hemskt fula... men ganska roliga. Vem var avsändaren här egentligen? Varje dag blev de fler och fler. Snart var varenda buss och hållplats i hela stan klädd i knallröda annonser. Min nyfikenhet var definitivt väckt och jag funderade varenda gång de dök upp. Vilket var ofta.
Efter ett par veckor ramlade polletten ned. En nära vän jobbar nämligen på nyöppnade Me
diaMarkt och när vi över ett par glas vin kom att prata om hennes jobb kom jag på det: färgerna, stilen, såklart!
Strax innan öppnandet kläddes stan i ny skrud. Denna gång med liknande budskap men
med avsändare. De som, likt mig, gått och funderat fick nu svar och jag gissar att MediaMarkt slog besöksrekord under öppningsveckan.
Det perfekta sättet att utnyttja folks nyfikenhet, lust på billiga kändisar (faktiskt) och medieplatsen. Billigt men charmigt.
Jag väljer bort Elgiganten för denna Bratwürst.

2 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Allt från MediaMarkt som inte innehåller tjocktysken känns befriande.
Denna var la ok men lite tröttsam. Fast precis så känner jag för hela den kedjan.

fake it til you make it sa...

Gillade inte MediaMarkt tidigare men börjar ändra mig faktiskt. Tyckte detta var smart och, som sagt, bättre än Elgigantens hemska reklam. Mediamarkt är stort, skrikigt och billigt. Reklamen känns exakt så. Det är ärligt och tilltalat därför mig. Inte massa inslängda kändisar och tönterier.