2008-10-05

Desiré: Jakten på Bra reklam

Reklamjakten ser jag på just nu. Prima idé att låta byråerna tävla om storkunden ManPower. Tävling är alltid bra, under press anstränger man sig lite extra och kvalitén blir antagligen bättre. ManPower kan i alla fall skratta sig lyckliga som blir serverade detta smörgåsbord av byråer som vill smörja bemanningsmackan. Att dessutom få den extra publiciteten programmet innebär kan inte vara illa.

Men än så länge har jag inte fastnat till 100 % för någon av byråernas idéer. När över hälften av dem är presenterade känns ingen som en fullträff. Självklart är det inte enkelt att på så kort tid komma på något som både ska passa kundens smak (verkar för övrigt vara en hyvens kille, den där Joakim Mörnefält), sticka ut och kunna nå målet med 15% fler registrerade CVn. I första ronden är man helt naturligt ganska försiktig, för att få stanna kvar i tävlingen. Allt känns väldigt förväntat och helt ok, ganska bra. Men inte grymt.
Av de som är kvar hittills tycker jag bäst om Ogilvy. Och jag förstår inte varför Volt åkte ur. Om jag vore kund skulle jag vara mycket nyfiken på hur de skulle utveckla idén vidare.
Äh, vem är jag att sitta här och tycka. Kolla in själva istället. Vilken byrå är värd att vinna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det här ett riktigt tv-program? Verkar ju jätteroligt! När går det isf?
puss