2008-10-29

Desiré: Koldioxid to go


Friends of the Earth ligger bakom kampanjen som med to-go muggar med lock föreställandes baksida av bil och sugrör att symbolisera avgasröret ska få oss att tänka mer på miljön.
Brutalt.
Jag tror fler än mig är trötta på detta eviga tugg om miljön i varenda kampanj. Snart spelar det ingen roll vilken vara eller tjänst som ska krängas ”bara vi trycker in något som handlar om klimatpåverkan, det måste man nuförtiden”.

Här är någon som tänkt ett steg längre. Jag vet inte vad som serveras i denna mugg men skulle min dagliga take-awaykaffe helt plötsligt uppföra sig på detta vis skulle jag:
1 Hoppa till och undra vad fan som var fel på koppen, alternativt om jag sovit för lite nu igen.
2 Haja grejen ,AHA, och tycka att det var ett himla smart sätt att fånga min uppmärksamhet.
3 Sedan skulle jag tvingas suga på detta avgasrör tills kaffet var slut och samtidigt säkert se en mängd bilar glida förbi.
4 Kampanjen skulle stanna kvar i mitt medvetande minst en dag. Och många morgnar efter det, när jag står i kön till mitt kaffe för att sedan ge mig ut bland avgaserna kommer jag att tänka på den speciella koppen. O ja.

Byrå: okänd

Inga kommentarer: