2008-10-08

Desiré: Inte som andra, grävande journalistik på KTH.


Så här har jag sett ut idag. Påpälsad med filmkameran i högsta hugg sprang jag runt på KTH och haffade nördar (och nörd är inget dåligt ord, inte när jag säger det). Dessa "smarta" människor hade så bråttom till lektionerna att jag fick slänga mig kring benen på dem för att få ställa mina frågor. Smartisarna utbrast förskräckt ”men de här svaren KAN ju inte jag”, och jag fick gång på gång förklara att jag ville ha deras ÅSIKTER, frågorna hade inget med akademisk kunskap att göra.

Det är väl det som är grejen med akademiskt lagda människor. De vill ha ramar och regler, så här är det, ifrågasätt gärna, men inom ramarna. Jag har aldrig varit vidare bra på varken matte, kemi eller fysik. Jag vill kunna dansa utanför gränserna, helst ska det inte finnas några. Antar att jag sökt mig till rätt bransch då. För på KTH är kände jag mig som ett riktigt troll bland älvorna…ja precis så kändes det. Jag gillar troll, älvor med för den delen.

Min envisa jakt gav för övrigt resultat och jag återvände till byrån med det material jag var ute efter. Tack för det smartisar.

Inga kommentarer: