2008-10-29

Frida: Clear Blue: gravid eller inte?

jag tittar en del på TV och innan varje program finns det en "avsändare", förstår ni vad jag menar? ett företag som alltid innan just det programmet har sin reklam, den brukar ligga innan programmet börjar och innan den "riktiga" reklamen sätter igång.

en sådan avsändare är Clear Blue Graviditetstest. det är en lustig reklamslinga med olika tjejer som står framför spegeln i badrummet med ett test i handen. en håller för ögonen, en sätter på sig sin scarf å så vidare.

någonting som alla har gemensamt är att de skrattar. och igår kunde jag inte hjälpa att fråga mig: är hon gravid eller inte?

skrattet verkar lyckligt och allt tyder på att hon är just det. är det därför hon går in till sovrummet och "firar" med sin man som man låtes tro ligger där eller går hon tillbaka till sovrummet för att hon inte är gravid och väldigt lycklig över att få en chans till?

jag vill någonstans tro att det speglar båda sidorna av detta mynt, men med de gulliga färgerna och de lyckliga skratten får jag ingen annan känsla än att hon är med barn. men vem har då sagt att hon med scarfen vill det. hon kanske har sin karriärstopp och inte alls tycker att det är någon bra tajming. varför kunde de inte ha med en tjej, eller kille för all del, som drar svetten ur pannan och drar en lättnadens suck. skulle någon tycka att de var opassande?

1 kommentar:

Anonym sa...

Eftersom jag är en sån där miljömupp så tycker jag att denna mugg är alldelles kanonbra.