2008-10-03

Frida: Global Warming

just nu är jag ganska trött på att få alla uppmaningar om ekologisk mat, bränsleförbrukningen och smältande polarisar uppkörda i halsen. jag vet att det är för en god sak men jag orkar inte.

jag fick den här av en kollega. hjärtat for rätt upp i halsgropen och samvetet föll som en sten i huvudet på mig. varför gör jag (vi) inget åt det?

inte nog med att den berör, för de gör den. den är himla snyggt gjord också, härlig animering som får en att känna sig som en del av filmen.

den är gjord av McCann Erikson i Portugal och jag tycker att de har gjort ett underbart jobb. jag ska verkligen försöka göra något åt mina dåliga vanor. och det är ju allt de vill.

1 kommentar:

Anonym sa...

Herregud, jag fick verkligen tårar i ögonen. Vilken otroligt vacker och stark film, även fast den var så kort så berörde den verkligen!


P.s. Varför kan jag inte publicera min kommentar med google/blogger identitet?!