2008-10-07

Desiré: Möte med inspirerande kreatör

Ni vet hur det är när man träffar en sådan person. En person som bara sprudlar livserfarenhet och inspiration. Och som efter mötet lämnar en annan med ett öppnare sinne och galet mycket motivation. Exakt en sådan person träffade jag idag. Över en lunch på Diplomat i Stockholm. Hur vi träffades?

På jobbet har jag en lista med böcker jag vill köpa. En av böckerna på den listan hade jag försökt få tag i ganska länge (helt omöjligt) när jag av en slump snubblade in på nämnda persons hemsida. Där fanns massa kommentarer om just denna bok och jag gissade att hemsidans ägare kunde hjälpa mig få tag i den. Jag slängde iväg ett mejl och fick ganska snart veta att det var författaren till boken jag kontaktat. Han berättade att han hade väldigt få ex kvar av boken och bad mig motivera varför jag ville ha den så mycket. Det gjorde jag.

Då personen i fråga är erkänd Copywriter och alltså mycket intressant för mig som vandrar vägen mot att bli kreatör bestämde vi oss för att ses över en långlunch, och prata reklam helt enkelt. Han skulle ta med sig boken.

Första inbokade lunchen lämnade mig sittandes ensam, först dit skulle ta bord, på Diplomat (ni anar inte hur det känns när man suttit där i 15 min, gäster börjar tittar nedlåtande åt ens håll och personalen suckandes frågar ” när förväntas ditt så kallade sällskap komma? det är dags att beställa”). Ut från Diplomat gick jag med svansen mellan benen. Självklart fanns det en bra förklaring till att han inte dykt upp, jag hade bara missat att kolla min mejl. Skitsamma. Det var ett sidospår.

Idag var han där, hade med sig boken och bjöd mig både på lunchen och ett samtal
jag sent kommer glömma.
Tack!

Inga kommentarer: