2008-10-16

Frida : impossible is nothing

det finns en kampanj som verkligen har rört mig. inte bara det att David Beckham berättar om alla mordhot efter den missade straffen i EM 2004 eller när Jonah Lomu berättar om sin skada och att han antagligen aldrig mer skulle få spela rugby.

det som rör mig är att alla dessa stora stjärnor inger en trygghet, en ärlighet, en gemenskap och en tro till alla barn i världen. alla barn som far illa och alla barn som inte vågar tro på sig själva.

den här kampanjen fokuserar inte på att de ska sälja sina nya proffsiga skor den ger en känsla av förtroende, ett förtroende som bygger på att Adidas ska se till att världen blir till en bättre plats.

att de också låter stjärnorna teckna historien själva ger en ärligt naturlig känsla, det är äkta de som de säger, de står för det på riktigt.

jag blir rörd av den här kampanjen och jag hoppas att vi kommer att få se mer av den här typen, men jag hoppas verkligen att Adidas nu tar sitt ansvar och är lika ärliga som de får oss att känna.

jag ska leva mitt liv utefter Adidas, impossible is nothing.


2 kommentarer:

Johan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
fake it til you make it sa...

Byrå 180 Amsterdam. Den här kampanjen är grym! Makes me happy.