2008-10-31

Desiré: Selektivt Eurobest

Vi som andas reklam hela dagarna vet att den europeiska reklamfestivalen Eurobest kommer att hållas i Stockholm i år. 1-3 december närmare bestämt.
Jag vet inte mycket om galan, förutom att där tävlas i Europas bästa reklam och att det kommer hållas inspirerande seminarier och arrangeras blöta fester på Berns.
Kul, tänkte jag. Vore grymt att besöka när den äntligen är i Sverige.

Sagt och gjort. Jag gick in på hemsidan via en länk jag fått från reklamförbundet och skulle precis till att registrera mig när priset uppenbarade sig: €499! och det är bara för oss under 30. Oldisarna därute får punga upp med det dubbla.

Priset är egentligen ok med tanke på vad man får: tillgång till festivalen i tre dagar, seminarier, föreläsningar, representation av Sveriges bästa byråer, visning av tävlingsbidrag, möjlighet att själv tävla, inträde till efterfesterna m.m i oändlighet.
Förkastligt är dock att det inte finns något alternativ. Borde man inte rimligtvis kunna köpa biljett för bara en dag eller kanske bara till vissa seminarier. På det viset skulle även vi unga, hårt arbetande reklamnördar också kunna gå. Vi som inte kan vara lediga från jobbet hela tre dagar och dessutom betala 5000 för det.
Trist av Eurobest tycker jag.

Inga kommentarer: