2008-10-20

Frida: Crime Medicine

första gången jag såg den här filmen tänkte jag: vad i helvete är de här?! de låter ju helt orimligt att detta kan vara en ärlig affärsverksamhet. men varför skulle då filmen sändas på tv, om det är olagligt menar jag.

ju längre in i filmen man kommer så märker man att hon använder en del konstiga ord och så ser man att det är de ökända laboratoriet från Beck. och då slår varningsklockorna som medborgarplatsens kyrkklockor runt 14.00 på eftermiddagen i huvudet på mig. det här är inte på riktigt. det är klart säger ni, men jag som ändå granskar reklam ganska så kritiskt förstod inte till en början. är det här kanske en svårbegriplig och kanske till och med farlig kampanj?

de går starkt ut med sin hemsida, och inför detta inlägg så var jag tvungen att gå in å kolla. första sidan ser ut som vilken beställningssajt som helst till att den slås sönder och faller i spillror. då får man se den svarta baksidan och de huvudsakliga budskapet.

jag såg på TV4 en morgon innan jag gick till jobbet när en dam som på något sätt var inblandad i filmen berättade att de hade fått i uppgift av läkemedelsverket att informera och stoppa olaglig medicinförsäljning på internet.

jag är kritisk till deras kampanj, förstår alla vad de vill säga? orkar folk besöka deras hemsida för att förstå?

byrå: Granath Euro RSCG


3 kommentarer:

fake it til you make it sa...

Desiré: Jag förstod den direkt på grund av överdriften. Sådan reklam skulle aldrig sändas på allvar i Sverige. Känns tysk eller nåt. Jag gillar den skarpt, sticker ut och känns rolig. Stannar kvar hos mig. Jag har aldrig tänkt på att det skulle finnas en fara med den men när jag läser om dina reflektioner och tänker efter kanske jag till viss del håller med. Förstår alla att filmen är en parodi? Fast vad spelar det för roll om de inte gör det? Den kan inte göra skada.

Min slutgiltiga åsikt: detta är grymt!!

Anonym sa...

Härmapa Frida! Du har iofs mycket mer text och intelligenta tankar, men jag var först, sluta efterapa mig! ;) Puss&kram

The Girls Of Florida sa...

Japp. Jag tror verkligen att den träffar helt rätt. Och rätt folk förstår. Fel folk förstår inte. Grymt att dom vågar satsa allt på ett kort. Internet.

Men, det återstår att se vilken effekt den har. Spännande.

Florida gör tummen upp.