2008-10-01

Desiré Skriver: Ett (naket) varumärke

Från och med nu är jag och Frida tillsammans ett varumärke. Vi har skapat en blogg, grundad på våra erfarenheter och vårt tyckande. Ni därute förknippar det som skrivs med oss, författarna bakom.

Men då är frågan, ni som inte känner oss personligen, vilka är vi för er?
När man är två om att skapa en blogg är det två viljor som ska samspela. Inte alltid det lättaste. Jag och min bloggkompanjona här har mycket starka men väldigt sällan samma åsikter. Det gör oss till en ganska dynamisk och, inbillar vi oss, intressant duo. En sak vi inte drog jämt angående och som vi aldrig kom överens om var just headbilden till denna blogg. Jag såg framför mig hur vi skulle posera som karikatyrer av vad vi i framtiden vill bli : fullfjädrade kreatörer. Frida å sin sida ville att vi bara skulle ha en grafisk logga eller något liknande. Så började det. Sedan har vi diskuterat, tjafsat och jämkat. Slutresultatet blev det vi kallar ”bara oss” en avskalad bild där man ser hur vi ser ut helt enkelt. Nada mas.
Bloggens namn ska säga allt av mening.

Men hur ser ni det? Kan det vara så att bilden i själva verket ser mer ”naken” än ”avskalad” ut? Och vad gör det med vårt så kallade varumärke?
Jag funderar över detta.
Hur ska vi på bästa sätt förvalta varumärket…

Inga kommentarer: